VOCHTBALANS EN VOEDING TIJDENS DE 4 DAAGSE:

  • Het wordt HEET en dus heb je veel water nodig.
    Sportdranken zijn niet nodig. Ze verhogen je bloedsuiker snel en daarna krijg je vaak een dip. Je kunt beter water drinken en de aanvulling van koolhydraten en mineralen uit je voeding halen!
    Drink veel water, 0,5 tot 1 liter per uur, zeker bij warm weer.
  • Goed eten:
    Je koolhydraten kun je het beste halen uit natuurlijke voedingsmiddelen zoals groenten fruit en zelfgemaakte of biologische noten-zadenrepen zonder toegevoegd suiker. Deze koolhydraten laten je bloedsuikerspiegel juist gelijkmatig stijgen waardoor je geen last hebt van een dip.
    Of je zweert bij kleine hapjes tussendoor of juist een grotere maaltijd vooraf en 1 keer tussendoor is echt persoonlijk. Als je minder getraind bent om lang zonder voeding te kunnen dan kun je het beste kiezen voor kleine hapjes tussendoor. Hierbij enkele tips voor onderweg:
    * Paar snackworteltjes of andere snackgroenten.
    * Stukjes appel met kaneel of een banaan.
    * Gedroogd fruit.
    * Studentenhaver.of nootjes
    * Een gekook eitje.
    * Zelfgemaakt bananenbrood met gedroogd fruit.
    * Zelfgemaakte mueslirepen
    Recept:
    – Meng in een keukenmachine175 gram havervlokken, 50 gram gemengde noten, pitten en zaden, 10 gram ontpitte dadels, 1,5 theelepel kaneel en 2,5 theelepel biologische citroenschil.
    – Verwarm in ene pannetje 100 gram honing en voeg hier 3 eetlepels water en 3 eetlepels olijfolie aan toe.
    – Roer het honing mengsel door het noten zaden mengsel.
    – Verdeel het mengsel en gebruik hiervoor een bakblik voor minicakajes (geen papieren, dat plakt). Maak ze ongeveer 1-1,5 cm dik. Je krijgt dan mooie ronde mueslirepen.
    – Bak ze ongeveer 15-20 minuten op 200 graden en leg er tijdens het bakken een bakpapier overheen, dat voorkomt aanbranden. Ze mogen nog best een beetje zacht zijn, dit wordt vanzelf hard als ze afkoelen.
  • Na afloop een volwaardige maaltijd met een goede portie vis of kip en voldoende groenten. Ook zoete aardappel erbij is een goede koolhydraatbron.
  • Als ontbijt bijvoorbeeld pannenkoekjes van 2 eieren met banaan en wat kaneel of noten-zadencrackers met avocado en tomaat.

Kortom, ook tijdens de vierdaagse doe je je lichaam het grootste plezier met variatie en pure producten!

 

Energiek met Ingrid.
Gewichtsconsulent en gezondheidscoach.

Voor vragen over voeding, bewegen, afvallen of gewichtstoename, kortom voor een verandering van leefstijl. Individuele begeleiding op maat of in een groep of gezin. Workshops en zakelijke arrangementen op aanvraag.

Maasstraat 39
5995NB Kessel-Eik
Tel: 06 29 59 22 10
E: info@energiek-met-ingrid.nl
Facebook #Energiek-met-Ingrid
KvK nr: 73189693

Copyright © 2022 Energiek met Ingrid, alle rechten voorbehouden.